Педагогіка життєтворчості

Процес системного ознайомлення педагогів із педагогікою життєтворчості та проектними технологіями у нашій школі розпочався у вересні 2004 року. Методична рада класних керівників ( керівник МО - Бондаренко Галина Миколаївна , заступник директора з виховної роботи ), плануючи роботу на рік , поставила стратегічне завдання , яке полягало у спрямуванні всієї системи виховної роботи на різнопланові, різнорівневі проекти, що максимально направлені на суб’єктивне пробудження та розвиток особистості кожного учня. Відтоді класні керівники працювали над вивченням теми і підготовкою до педради «Становлення особистості учня як творця і проектувальника свого життя в соціально – рольовому просторі школи». Того року були створені такі проекти :

- екологічний проект «Чистоту - рідному селу», тема дослідження - вирішення проблеми побутових відходів у населеному пункті. Керівники проекту – Комарова Т.С. та Бондаренко Г.М. працювали з дитячими групами які назвалися екопатрулями. Презентація проекту була представлена на районній екологічній конференції ;

- Таким же продуктивним став проект «Кімнатні рослини – зелені друзі», (керівник проекту Бондаренко Г.М.) , бо вже у листопаді 2004 р. на всіх вікнах шкільних коридорів з’явились вазони.

- Розпочав свою діяльність , у кількості 26 учасників, проект «Коронація слова», (керівник – Мельніченко Н.М.). Термін дії проекту визначили на три роки. І вже на сьогодні ми маємо всі належні матеріали для випуску збірки кращих поезій юних поетів школи. І дуже радує те , що ці вірші вже відмічені на районному конкурсі «Зерна доброти» : Литвиненко Оксана - І місце, Коваленко Дмитро - ІІІ м.

- На Всеукраїнському конкурсі «Я- громадянин» , група учнів школи представляла проект «Країна Зорецвіту», за що отримала два диплома І ступеня ( за перший етап конкурсу – І місце і за ІІ етап цього ж конкурсу –І місце ). Автор проекту –Бондаренко Г.М., заступник директора з виховної роботи.

Другим кроком педагогічного колективу до вершин проектних технологій стала педагогічна рада «Становлення особистості учня як творця і проектувальника свого життя в соціально рольовому просторі школи», яка відбулася 16 травня 2005 року .Реалізація її завдань вимагала від команди адміністрації:

- підготовки кадрів, що володіють проектною технологією,

- створення бази творчих ідей, проектів, адаптованих до інтересів і запитів учнів та їх батьків,

- структуруючої (організаційної, методичної) управлінської діяльності.

Колективне проектування, структурована співпраця вимагає постійного дослідження ситуації з боку керівників проекту та адміністрації школи, а також усіх учасників проекту. Це формує в учнів вміння критично оцінювати свої можливості, стимулює процес самоствердження та проектування власних життєвих планів. Аналіз результативних проектів показав, що наявність кадрів, творчої ідеї, що спрямована на розвиток учнів, при гнучкому, науково та методично обґрунтованому управлінні можуть ( і дають ) результати високого рівня.

Кiлькiсть переглядiв: 37